Gigi Anak Rosak?

Awal bulan hari tu Arif Haikal bagi seketul gigi dia. Fuh, gigi susu dia dah tercabut sendiri. Dah gigi kekal pula dah ada, menolak gigi susu tu. Aduhai dah berlapis gigi anak papa ni.. Umur dah nak masuk 7 tahun, gigi kekal pun dah mula muncul.

Sian pula Arif Haikal, gigi berlapis pula. Dah la sekarang gigi pun rosak.

Menyesal juga masa dia kecil, tak strict suruh dia gosok gigi betul-betul.

Korang yang ada anak kecil tu, jaga lah yer gigi anak korang elok2. Jangan bagi rosak okay!?

Sekarang, Arif Haikal dah ada gigi kekal, memang nak suruh dia jaga betul-betul.


Orang dewasa lagi lah kena jaga gigi elok2. Habis rosak gigi kekal , memang tak tahan bila sakit gigi menyerang gigi yang dah berlubang dan rosak.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *